روستای پررود

الموت غربی

روستای پررود

الموت غربی

روستای پررود

روستای پررود، در بخش رودبار الموت غربی(رودبار شهرستان) حدود شصت کلیومتر و یک ساعت فاصله از قزوین و در شمال قزوین قرار دارد و با استان گیلان و بخش اشکورات همسایه است. زبان مردم پررود تاتی گیلکی است و با مردمان جنوب مازندران و گیلان همزبان و فرهنگ هستند. محصولات کشاورزی روستا فندق و اخته زغال و برنج و گردو می باشد. امامزاده کنعان از نوادگان امام سجاد علیه السلام زیارتگاه اهالی روستا و دیگر مردم رودبار است.
سامانه اطلاع رسانی پیامکی روستای پررود:
10005000010000

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

اقلیم چهارم | شماره دوم

چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۴۹ ق.ظ
اقلیم چهارم 2

انتشار شماره دوم نشریه وزین اقلیم چهارم

در این شماره که به معرفی پیشینه و هویت فرهنگی، اجتماعی و ادبی این سرزمین کهن می پردازد علاوه بر ارائه گزارش فعالیت های تور کتاب و برنامه های آینده این گروه، گزارش های پژوهشی اجتماعی و تاریخی درباره صنایع دستی و انواع فعالیت ها، گویش مراقی و نیز شاهرود الموت منتشر شده است.

همچنین ضرب المثل ها، داستان های بومی و بعضا فولکلوریک درباره آداب و شیوه های رفتارهای مردم روستایی از گوشه و کنار روستاهای الموت بزرگ در این نشریه مطرح شده است.

معرفی بخشی از امامزادگان الموت، یاددادشت هایی درباره راه های ارتباطی، محیط زیست و ورود تلفن به الموت از دیگر مطالب منتشر شده در این شماره است.

گفتنی است نخستین شماره اقلیم چهارم در اواخر اسفند ماه 1392 منتشر شد که مورد اقبال وسیع اهالی عرصه قلم و دوستداران فرهنگ این مرز و بوم قرار گرفت.

برای دریافت نسخه الکترونیکی نشریه اقلیم چهارم، از23مرداد ماه به وبلاگ تور کتاب با نشانی http://booktour.blogfa.com مراجعه فرمایید.

علاقه مندان به ادامه انتشار نشریه و مشارکت در تولید محتوای قلمی و تصویری اقلیم چهارم و همچنین برای کمک به تهیه نسخه های پرینت شده نشریه، برای خود و یا روستاهای الموت، می توانند با درج پیام در وبلاگ بزم جولادک، تور کتاب و یا با شماره تلفن 09126052106 با ما تماس حاصل فرمایند.

با ارایه نظرات خود ما را در هرچه بهتر شدن نشریه یاری فرمایید

نشریه اقلیم چهارم شماره دوم را به صورت pdf از اینجا دانلود نمایید

اقلیم چهارم 2اقلیم چهارم 2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی