روستای پررود

الموت غربی

روستای پررود

الموت غربی

روستای پررود

روستای پررود، در بخش رودبار الموت غربی(رودبار شهرستان) حدود شصت کلیومتر و یک ساعت فاصله از قزوین و در شمال قزوین قرار دارد و با استان گیلان و بخش اشکورات همسایه است. زبان مردم پررود تاتی گیلکی است و با مردمان جنوب مازندران و گیلان همزبان و فرهنگ هستند. محصولات کشاورزی روستا فندق و اخته زغال و برنج و گردو می باشد. امامزاده کنعان از نوادگان امام سجاد علیه السلام زیارتگاه اهالی روستا و دیگر مردم رودبار است.
سامانه اطلاع رسانی پیامکی روستای پررود:
10005000010000

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

بودجه سالیانه دهیاری

چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶ ب.ظ

بودجه سالانه دهیاری عبارتست از یک برنامه جامع مالی که در آن کلیه خدمات و فعالیت ها و اقداماتی که باید در سال مالی انجام شود همراه با برآورد مبلغ و میزان مخارج و درآمدهای لازم برای تأمین هزینه انجام آن ها پیش بینی می شود.

بودجه دهیاری باید براساس برنامه ها و وظایف و فعالیت­های مختلف و هزینه هر یک از آن­ها تنظیم گردد.         لطفاً به ادامه مطلب بروید

1-4-1-جایگاه بودجه­ریزی در برنامه پنج­ساله دهیاری­ها

1-1-4-1-توسعه روستایی

توسعه روستایی راهبردی است جهت بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستاییان که هدف آن افزایش توانایی­های جامعه روستایی به منظور رفع نیازهای مادی و معنوی در جهت رشد و تعالی می­باشد. برای تحقق این امر برنامه و برنامه­ریزی امری ضروری می­باشد.

2-1-4-1-برنامه

برنامه فرایندی است که دارای سلسله مراتب در یک ارگانیسم می­باشد که بتواند نظم و ترادف اجرایی را کنتـــرل کند. به طور کلی می­توان گفت برنامه نمایش منظم و با رعایت سلسله مراتب فعالیت­های مربوط به یک رشته تصمیمات منظم و مرتبط بر حسب دوره­های زمانی مختلف می­باشد.

3-1-4-1-تدوین برنامه اجرایی

مجری یا مجریان کلیدی در حقیقت کسانی هستند که بر اساس قوانین و مقررات یا بر اساس اختیارات و توانایی های که دارند، مسئول اجرای برنامه هستند که در برنامه توسعه روستایی باید کلیه پروژه های ممکن برای اجرا و تحقق اهداف برنامه دهیاری مانند پروژه­های بهسازی روستا، مسکن، حمل و نقل، کشاورزی، صنعت، و... مورد شناسایی قرار گرفته و سپس با مسئولین دستگاه­های اجرایی مختلف مرتبط با پروژه مورد بحث و بررسی قرار گیرند و نهایتاً پروژه­هایی که امکان پذیرتر بوده و از نظر مردم مهم­تر و ضروری­تر هستند انتخاب شده و اجرا گردند

4-1-4-1-اهداف و ضرورت تدوین برنامه توسعه روستا

اهداف زیر از جمله هدف­های اساسی در تدوین برنامه روستا می­باشد:

  • برنامه توسعه روستایی، طرحی برای کمک به جوامع روستایی و فعالیت­های روستایی می­باشد. این برنامه کلیه عناصر مو جود در مناطق روستایی را دور هم جمع نموده و طرح­های استراتژیک توسعه در سطح روستا را اجرا می­نماید.
  • برنامه روستایی زمینه ساز تشویق و ترغیب روستاهایی خودکفا، متنوع، پویا و با فعالیت های اقتصادی پایدار و سودآور است.
  • برنامه توسعه روستا یک فرآیند منظم است که به ساکنان مناطق روستایی امکان می­دهد به شناسایی و حل مشکلات روستای خود بپردازند. این برنامه توسعه مردم و نمایندگان مناطق روستایی تهیه شده و حاکی از تمایل آن­ها به اجرای آن خواهد بود.
  • برنامه توسعه روستا زمینه­ساز ساماندهی امور روستاها از طریق همیاری مردم روستا است، به طوری که گروه­ها و فعالیت­های مختلف در مناطق روستایی را هماهنگ و مرتبط خواهد ساخت.
  • افزایش اعتماد به نفس و احترام به خویشتن در بین روستاییان و ایجاد همبستگی متقابل بین مردم روستا با سطوح بالاتر تصمیم­گیری از پیامدهای برنامه توسعه روستا است.

مشارکت موثر مردم در فرآیند تهیه برنامه، تصمیم­گیری و اجراء از دیگر نتایج برنامه توسعه روستایی است. منظور از مردم، اکثریت مردم هستند و هدف از مشارکت مردم در فرآیند تصمیم­گیری مشارکت از روی رغبت و داوطلبانه است. چرا که مشارکت با اجبار، مشارکت پایدار و مثبت نیست. در ضمن جوهر و ماهیت مشارکت در تصمیم­گیری متجلی است، یعنی مردم روستا از این طریق در تصمیم­گیری­های اقتصادی و اجتماعی و عمرانی روستا شرکت نموده و نظر جمعی آنان در این امور به وسیله خودشان اجرا خواهد شد.

در نهایت رسیدن جامعه روستایی به توسعه در تمامی ابعاد سازمانی، اقتصـادی، اجتـماعی و عمـرانی از نتایج برنـامه توسعه روستایی می­باشد که بهترین و آسان­ترین روش از طریق بسیج تمامی مردم روستادر رسیدن به این اهداف می­باشد که شوراهای روستایی و دهیاران می­توانند محرکین اصلی این امر باشند. (دستورالعمل تدوین برنامه پنج ساله دهیاری ها، صص5-7)

5-1-4-1-تعیین نحوه­ی اعتبار هر پروژه

اکثر برنامه­ها برای اجرا نیاز به تأمین اعتبار دارند. منابع تأمین اعتبار مورد نیاز را می­توان به صورت ذیل دسته بندی نمود:

1. منابع دولتی: کمک­های دولتی برای اجرای طرح­های خدماتی و عمرانی در قالب بودجه­های سالانه.

2.   اعتبارات بانکی: دریافت وام از بانک­ها و مؤسسات اعتباری.

3.   کمک­های مردمی و سازمان­ها و مؤسسات غیر دولتی.

4.   درآمد حاصل از وصول بهای خدمات ارائه شده به وسیله دهیاری­ها.

5.   عوارض صدور پروانه ساختمان.

در این خصوص باید به تفکیک، میزان اعتبار مورد نیاز هر پروژه و محل و نحوه تأمین آن را تا حد امکان به صورت دقیق مشخص نمود. شفافیت و دقت در تدوین این قسمت برنامه و پیش­بینی محل مناسب و حتمی برای تأمین اعتبار مورد نیاز، امکان دستیابی به اعتبارات برنامه و در نتیجه دستیابی با اهداف طرح را افزایش می­دهد.

6-1-4-1-تعیین و اجرای پروژه­ها

پس از آن که مشکلات روستا اولویت­بندی شد و برای حل این مشکلات پروژه­هایی قابل اجرا می­شوندکه این پروژه­ها گام به گام به اجرا در می­آیند و در زمان شروع و پایان هر مرحله و نیز میزان و منبع اعتبار آن جداولی تهیه می­شود که در ادامه تشریح می­شوند.

نظرات  (۲)

۰۵ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۱۷ سید علی غضنفری
 باسلام
وب خوبی دارید.لذت بردم.به من هم سر بزنید.
پاسخ:
سلام
ممنون
ان شاءالله
۰۵ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۱۸ محمدرضا الف
صحیح
پاسخ:
سلام
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی