روستای پررود

الموت غربی

روستای پررود

الموت غربی

روستای پررود

روستای پررود، در بخش رودبار الموت غربی(رودبار شهرستان) حدود شصت کلیومتر و یک ساعت فاصله از قزوین و در شمال قزوین قرار دارد و با استان گیلان و بخش اشکورات همسایه است. زبان مردم پررود تاتی گیلکی است و با مردمان جنوب مازندران و گیلان همزبان و فرهنگ هستند. محصولات کشاورزی روستا فندق و اخته زغال و برنج و گردو می باشد. امامزاده کنعان از نوادگان امام سجاد علیه السلام زیارتگاه اهالی روستا و دیگر مردم رودبار است.
سامانه اطلاع رسانی پیامکی روستای پررود:
10005000010000

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

گلمشین! همان گل بنفشه

چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰۴:۳۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
و إن تعودّوا نعمة الله لا تُحصوها - ابراهیم 34
و اگر نعمت خداوند را شماره کنید، نمی توانید آن را به شمار درآورید
و امّا بنعمة ربّک فحدّث - ضحی 11
و از نعمت پروردگار خویش با مردم سخن بگوی
یکی از لذت بخش ترین کارهای و تفریحات در عید نوروز برای شخص بنده در تلاتر و پررود
چیدن گلمشین یا همان گل بنفشه است.
گلمشین یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید می باشد. که جوشانده آن را پزشکان برای بعضی از بیماره ها توصیه می کنند. و از آن یکی از خوش بوترین عطرها تهیه می گردد.
بنده امروز صبح در باغ پلارز! دایی مصطفی در روستای تلاتر، موفق شدم مقداری گلمشین بچینم! مثل سال قبل، که زمستان که سرما خوردم جوشاندم و نوش جان کردم و تازه دکتر هم که رفتم، برای من شربت گل بنفشه تجویز کرد!
این عکس ها هم حاصل کار من در چیدن و عکس گرفتن از گلمشین است




موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۰۲
داود نوروزی

نظرات  (۲)

واقعا لذت بخشه
ممنون واسه عکس و ممنون از گلهایی که چیدین
هوای روستا زد به سرم
پاسخ:
سلام و ادب
خوشحالم که چنین احساسی پیدا کردید ....

با عرض سلام و ادب 
ببخشید میخواستم ببینم شما الان گل بنفشه دارید؟
من خیلی نیاز دارم

پاسخ:
سلام و ادب و احترام
متاسفانه خیر ندارم، امسال اصلاً گل بنفشه نچیدم
اما هر عطاری کی برید دارند
توفیق مزید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی