روستای پررود

الموت غربی

روستای پررود

الموت غربی

روستای پررود

روستای پررود، در بخش رودبار الموت غربی(رودبار شهرستان) حدود شصت کلیومتر و یک ساعت فاصله از قزوین و در شمال قزوین قرار دارد و با استان گیلان و بخش اشکورات همسایه است. زبان مردم پررود تاتی گیلکی است و با مردمان جنوب مازندران و گیلان همزبان و فرهنگ هستند. محصولات کشاورزی روستا فندق و اخته زغال و برنج و گردو می باشد. امامزاده کنعان از نوادگان امام سجاد علیه السلام زیارتگاه اهالی روستا و دیگر مردم رودبار است.
سامانه اطلاع رسانی پیامکی روستای پررود:
10005000010000

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

آغاز برداشت زغال اخته | روستای پررود

سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۳۲ ب.ظ

آغاز برداشت زغال اخته در الموت و نوبرانه در روستای پررود

زغال اخته

به گزارش مجله اینترنتی محله ، برداشت زغال اخته نوبرانه در باغات الموت غربی آغاز شد .

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین ، برداشت محصول زغال اخته در روستای پرود الموت غربی ، به دلیل شرایط اقلیمی خاص ، نسبت به مناطق دیگر استان زودتر آغاز می شود .

اسماعیلی با بیان اینکه استان قزوین بیش از هشتصد و پنجاه هکتار باغ زغال اخته در بخش رودبار الموت غربی ، کوهین و طارم سفلی دارد افزود: بیشترین وسعت این محصول در الموت غربی با حدود ۷۰۰ هزار هکتار است .

وی با اشاره به اینکه میزان برداشت محصول زغال اخته در هر هکتار ۱۰ تن است ، پیش بینی کرد امسال بیش از هشت هزار و پانصد تن محصول برداشت شود .

به گفته وی استان قزوین رتبه نخست تولید محصول زغال اخته را در کشور دارد .

زغال اخته دارای مقادیر مناسبی آهن ، کلسیم ، اسید سولفوریک و ویتامین های ب یک ، ب دو و سی است و بیشتر به صورت تازه خوری ، خشک ، مربا، کمپوت ، شربت ، ترشی و لواشک استفاده می شود .

میوه ، برگ ، پوست و ریشه این گیاه دارای ارزش دارویی است و هورمن ملاتونین موجود در آن باعث خواب راحت در انسان می شود.

به گفته کارشناسان شربت زغال اخته خاصیت ضد عطش دارد و نوشیدن آب زغال اخته در تنظیم کلسترول خون، تقویت معده، ضد عفونی کننده دهان، تقویت بینایی، تقویت مغز و اعصاب بسیار مفید است.

منبع خبر: سایت محله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی